تلفن تماس

02156865522

ایمیل ما

info@sangshekansaze.com

ساعات کاری و پشتیبانی

24 ساعته در 7 روز هفته
عوامل تأثیر گذار بر عملکرد دستگاه سنگ شکن فکی

عوامل تأثیر گذار بر عملکرد دستگاه سنگ شکن فکی چیست ؟

یکی از دستگاه‌های کاربردی در خرد کردن انواع سنگ‌ها دستگاه سنگ شکن فکی می‌باشد. عوامل تأثیر گذار بر عملکرد دستگاه سنگ شکن فکی بسیار حائز اهمیت است.

به همین منظور قصد داریم در این مقاله درباره این عوامل توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم، از جمله این عوامل می‌توان به مواردی اشاره کرد که عبارتند از :

نوع و سختی سنگ

اندازه و شکل سنگ

ظرفیت سنگ شکن

سرعت و فشار فک

تنظیمات سنگ شکن

وضعیت مواد معدنی

محتوای رسوبات و گل و تعمیر و نگهداری دستگاه‌های سنگ شکن. در ادامه هر یک از موارد ذکر شده را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

سنگ شکن فکی

نوع و سختی سنگ

به هنگام بررسی عملکرد دستگاه سنگ شکن یا کوبیت بایستی به نوع و سختی سنگ‌هایی که قرار است با دستگاه خرد شوند توجه نمود. این موضوع را دست کم نگیرید چرا که اگر سختی سنگ بالا باشد به فک دستگاه سنگ شکن فشار زیادی وارد می‌شود و باعث خرابی و در آخر کاهش عمر دستگاه می‌گردد.

ظرفیت دستگاه سنگ شکن

از عوامل تأثیر گذار بر عملکرد دستگاه سنگ شکن فکی می‌توان به ظرفیت دستگاه سنگ شکن اشاره کرد‌. به هنگام خرید دستگاه سنگ شکن فکی بایستی براساس نیازهای پروژه مربوطه ظرفیت دستگاه سنگ شکن را انتخاب نمائید. اینکه در زمان تهیه دستگاه ظرفیتی را انتخاب کنید که در قبال پروژه شما ظرفیتی بسیار بالا باشد، در آینده به هنگام کار انرژی زیادی از دست خواهد رفت و در نتیجه کارایی دستگاه کاهش خواهد یافت.

سرعت و فشار فک

سرعت و فشار فک دستگاه سنگ شکن فکی نیز جزو عوامل تأثیر گذار می‌باشد که نباید آن را نادیده گرفت. اگر سرعت و فشار فک دستگاه سنگ شکن بالا باشد، اندازه سنگ‌های خروجی کوچک‌تر از حد معمول خواهد شد. با گذشت زمان چنین سرعت و فشاری عمر دستگاه سنگ شکن را کاهش خواهد داد.

وضعیت مواد معدنی

عملکرد مواد معدنی و یا وضعیت سنگ‌هایی که قرار است به داخل دستگاه سنگ شکن وارد شوند نیز موضوعی است که باید به آن پرداخته شود. وضعیت این مواد باید به گونه‌ای باشد که به هنگام خرد شدن در دستگاه پودر نشوند. همچنین وضعیت آن‌ها باید طوری باشد که به خوبی خرد شوند و در اندازه‌های استانداری خارج شوند.

محتویات رسوبات و گل

از جمله عوامل تأثیر گذار بر عملکرد دستگاه سنگ شکن فکی، محتویات رسوبات و گل می‌باشد. اگر درصد زیادی از رسوبات و گل در میان سنگ‌ها وارد دستگاه سنگ شکن شوند می‌تواند به دستگاه سنگ شکن آسیب جدی وارد کنند. در این صورت عملکرد دستگاه سنگ شکن فکی تحت تأثیر رسوبات و گل‌ها مختل خواهد شد و کارایی دستگاه کاهش می‌یابد.

تعمیر و نگهداری

در خصوص تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها و لوازم سنگ شکن نیز باید کوشا باشید. به طوریکه باید تعمیر آن‌ها را به صورت منظم انجام دهید و در نگهداری آن‌ها نکات مربوطه را رعایت کنید. اگر به صورت دوره‌ای قطعه‌هایی که ساییده می‌شوند را تعویض نمائید و به طور مداوم آن‌ها چک کنید مشکلی در عملکرد دستگاه‌های سنگ شکن فکی به وجود نخواهد آمد.

هر یک از موارد ذکر شده را باید در هنگام استفاده از دستگاه لحاظ کنید تا مشکلات دستگاه‌های سنگ شکن در زمان استفاده از آن‌ها تشدید نشود . از طرفی چون چنین دستگاه‌هایی با مواد سنگی سخت سروکار دارند امکان ساییده شدن و از کار افتادن قطعه‌ای از دستگاه وجود دارد، پس در مواردی ممکن است شما تمامی نکات را رعایت کرده باشید اما باز هم در عملکرد دستگاه اختلالی به وجود آید. در چنین شرایطی نگرانی خاصی نداشته باشید چرا که دستگاه با یک تعمیر به کار خود ادامه خواهد داد.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *