تلفن تماس

02156865522

ایمیل ما

info@sangshekansaze.com

ساعات کاری و پشتیبانی

24 ساعته در 7 روز هفته
سنگ شکن معدن

انواع سنگ شکن معدن

در پروسه خرد کردن سنگ‌ها با انواع سنگ شکن معدن روبرو هستیم که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند.

امروزه چنین سنگ شکن‌ هایی با استفاده تکنولوژی‌های جدیدی ساخته شده‌اند که در فرآیند خرد کردن سنگ‌ها بسیار کارآمد عمل می‌کنند‌.

قابلیت‌های گوناگون این دستگاه‌ها باعث شده است که آن‌ها بیش از پیش مورد استفاده قرار بگیرند. انواعی از سنگ‌ شکن‌های معدن عبارتند از :

1- دستگاه کوبیت

2- دستگاه فکی

3- دستگاه آسیاب،

4- دستگاه ماسه ساز، در ادامه هر یک از موارد ذکر شده را برای شما بیشتر شرح خواهیم داد.

دستگاه کوبیت

دستگاه‌های کوبیت که اصطلاحا به آن‌ها دستگاه‌های سنگ شکن ضربه‌ای می‌گویند جزو تجهیزات معدنی محسوب می‌شوند.

این دستگاه‌ها در فرایند خرد کردن مواد معدنی کاربرد دارند. به عبارتی دیگر دستگاه‌های کوبیت به عنوان سنگ شکن‌های ثانویه مورد استفاده قرار می‌گیرند. سنگ شکن‌های کوبیت دارای روتوری‌ هستند که از ۲ تا ۶ ردیف پره چکش تشکیل شده‌اند که با سرعت بسیار زیادی هم می‌چرخند.

در پروسه خرد کردن سنگ‌ها، دستگاه‌های کوبیت با استفاده از روتور سنگ‌ها و یا همان بار ورودی را به طرف دیوار داخلی سنگ شکن پرتاب می‌کنند.

این عمل باعث می‌شود که سنگ‌ها خرد شوند چرا که این سنگ‌ها با سرعت بسیار زیادی پرتاب می‌شوند. از طرفی بر روی دیواره داخلی این دستگاه‌ها تعدادی سپر آجردار نصب شده‌ است، این سپرها که از آلیاژهای ضد سایش ساخته شده‌اند نیز به نوعی باعث خرد شدن سنگ‌ها می‌شوند.

دستگاه کوبیت

دستگاه فکی

دستگاه‌های سنگ شکن فکی را می‌توان از انواع سنگ شکن معدن به حساب آورد. این نوع از سنگ شکن‌ها جزو سنگ شکن‌های اولیه هستند که برای خرد کردن سنگ‌های معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوازم سنگ شکن در دستگاه‌های فکی از یک فک ثابت و از یک فک متحرک ساخته شده‌اند. فک‌ متحرک به وسیله یک شافت خارج از مرکز حرکت می‌کنند که همین شافت نیز به موتور اتصال یافته است.

حرکت فک باعث می‌شود مواد معدنی تحت تأثیر نیروی فشاری و ضربه‌ای قرار بگیرند و در نهایت خرد گردند. در این نوع از دستگاه‌ها دهانه دستگاه فاصله بین دو فک در قسمت فوقانی می‌باشد. از طرفی به فاصله بین دو فک در قسمت تحتانی دستگاه، گلوگاه می‌گویند.

سنگ شکن فکی

دلیل اصلی خرابی سنگ شکن‌ ها

دستگاه آسیاب

از انواع سنگ شکن معدن می‌توان به دستگاه آسیاب اشاره کرد که جزو سنگ شکن‌های ثابت محسوب می‌شوند. جایگاه این نوع از دستگاه‌ها در ابتدای خط تولید است. فرایند خرد کردن سنگ‌ها در دستگاه‌های آسیاب بدین گونه است که چکش‌های موجود در این دستگاه دوران می‌کنند و این چرخش باعث کوبیدن سنگ‌ها می‌شود.

طرز کار این دستگاه‌ها در ضربه‌های پی در پی چکش‌ها و برخورد ذره‌ها با یکدیگر و همچنین با دیواره محفظه خلاصه می‌شود.

البته ناگفته نماند که دستگاه‌های آسیاب برای خرد کردن مواد معدنی همچون :

1 – آهک

2- گچ

3- نمک

4- کریستال و… مناسب هستند.

صفحات فولادی جوش خورده قاب این دستگاه‌ها را تشکیل می‌دهند. در مواد تشکیل دهنده این قاب‌ها منگنزی وجود دارد که اگر این قاب‌ها استهلاک یافتند بتوان آن‌ها را جایگزین نمود.

دستگاه آسیاب

دستگاه ماسه ساز

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، این دستگاه‌ها در معادنی به کار گرفته می‌شوند که هدف آن‌ها تولید ماسه است.

دستگاه‌های ماسه ساز در انواع ظرفیت‌ها تولید می‌شوند و قابلیت‌های زیادی دارند. بیشتر از آن‌ها برای خرد کردن مواد غیر چسبنده و خشک استفاده می‌کنند موادی مثل: کوارتز، آهک، گرانیت، بازالت و… .

شن و ماسه‌های تولید شده توسط این دستگاه دارای اندازه‌های معینی هستند. بدین صورت که مواد اولیه ورودی را به یک اندازه خرد می‌کنند و در نهایت به ماسه تبدیل می‌نمایند.

 

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *