تلفن تماس

02156865522

ایمیل ما

info@sangshekansaze.com

ساعات کاری و پشتیبانی

24 ساعته در 7 روز هفته
دلیل اصلی خرابی سنگ شکن‌ ها

سه دلیل اصلی خرابی سنگ شکن‌ ها

همانطور که می‌دانید هر دستگاهی ممکن است به دلایلی خراب شود، در این خصوص سه دلیل اصلی خرابی سنگ شکن‌ها را برای شما شرح خواهیم داد. قطعا از این موضوع اطلاع دارید که سنگ شکن‌ها دستگاه‌های پیچیده‌ای هستند و از قطعات گوناگونی ساخته شده‌اند. ممکن است در صورت خراب شدن هر یک از این قطعات، قطعات و بخش‌های دیگر دستگاه نیز دچار خرابی شوند. با این حال سه دلیل اصلی خرابی این دسته از دستگاه‌ها عبارتند از:

1 استفاده در برنامه‌ای اشتباه
2 نگهداری نادرست
3 رعایت نکردن دستورالعمل‌های تولید کنندگان

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به طور مفصل در رابطه با این سه مورد با همدیگر بحثی داشته باشیم. همچنین راهکارهای پیشنهادی در این باره را نیز ذکر خواهیم کرد که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید از خرابی‌های احتمالی جلوگیری نمائید.

عملکرد دستگاه سنگ شکن

استفاده از دستگاه‌های سنگ شکن در برنامه‌‌های اشتباه

تا حدودی عنوان این مورد گویای همه چیز است. افرادی که با دستگاه‌های سنگ شکن سروکار دارند به این موضوع واقف هستند که چگونه و کجا از سنگ شکن‌ها استفاده کنند. اگر به هر نحوی برخلاف این موضوع عمل نمایند دستگاه‌ سنگ شکن با مشکل جدی مواجه خواهد شد که در نهایت باعث می‌شود که دستگاه سنگ شکن خراب شود. به عبارت دقیق‌تر زمانی که از سنگ شکن‌ها برای خرد کردن موادی استفاده کنند که برای خرد کردن آن‌ها مناسب نیستند یعنی اگر مواد ورودی بیش از حد بزرگ باشد دستگاه خراب خواهد شد.

رسوب کردن دستگاه سنگ شکن

از طرفی اگر به همراه سنگ‌ها محتویات دیگری همچون رسوبات و خاک رس نیز وارد دستگاه شود، دستگاه را خراب خواهد کرد. درست است که رسوبات و خاک رس نرم هستند از این رو برخی بر این باورند که چون این مواد نرم می‌باشند پس برای دستگاه سنگ شکن مشکلی ایجاد نخواهد کرد. چرا که آن‌ها بر این باورند که وقتی دستگاه سنگ شکن، مخصوصا دستگاه سنگ شکن فکی سنگ‌های سفت و سخت را خرد می‌کند پس چنین مواد نرمی نمی‌تواند آسیبی به دستگاه وارد کند اما این باور کاملا اشتباه است. بهتر است دستگاه‌های سنگ شکن برای آن چه که طراحی شده‌اند، استفاده شوند، بدین گونه کمتر آسیب می‌بینند.

بررسی مکانیزم مکانیکی سنگ شکن های صنعتی

نگهداری نادرست از دستگاه‌های سنگ شکن

قبل از آنکه دستگاه‌های سنگ شکن خراب شوند و به تعمیر نیاز پیدا کنند بهتر است از آن‌ها به خوبی نگهداری شود تا در نهایت نیازی به تعمیر کردن نباشد. پس از بین سه دلیل اصلی خرابی لوازم سنگ شکن‌ ، نگهداری نادرست از این دستگاه‌ها دلیل دوم محسوب می‌شود. البته هر دستگاهی زمانی خراب می‌شود و نیازمند تعمیر کردن است. به عبارتی این بدین معنا نیست که دستگاه‌های سنگ شکن با نگهداری درست اصلا خراب نخواهند شد. بلکه به این معنی است که با نگهداری درست از سنگ‌ شکن‌ها می‌توان عمر آن‌ها را افزایش داد و خراب شدن آن‌ها را به تعویق انداخت. به عنوان مثال اگر آسترهای پوشیدنی را در زمان تعیین شده عوض کنید، دیگر فلز پایه خود سنگ شکن مواد را سایش نخواهد داد.

مثال در مورد نگهداری نادرست از دستگاه‌های سنگ شکن

در مثالی دیگر می‌توان اینگونه گفت که روان کننده‌ها نیز باید در موعد مقرر تعویض شوند در غیر این صورت دستگاه فرسوده و خراب می‌شود مانند موتورهای سنگ شکن فکی ، بخشی که مربوط به تنفس دستگاه است نیز باید تمیز شود. اگر این قسمت به خوبی تمیز نشود دستگاه گردوغبار را به داخل خود می‌کشد و این چنین باعث خرابی دستگاه می‌گردد. به طور کلی هر قسمت از این دستگاه نیازمند تعمیر و نگهداری می‌باشد که باید در زمان‌های معینی انجام گیرند. با رعایت این مورد می‌توانید تا درصد زیادی جلوی خرابی دستگاه‌ها را بگیرید.

رعایت نکردن دستورالعمل‌های تولید کنندگان دستگاه‌های سنگ شکن

اگر به توصیه‌های سازنده دستگاه‌های سنگ شکن یا کوبیت توجه کنید می‌توانید از خرابی دستگاه‌های خود پیشگیری نمائید. بی‌توجهی به توصیه‌های سازنده دستگاه‌ها سومین دلیل از بین سه دلیل اصلی خرابی سنگ شکن‌ها می‌باشد. در بیانی ساده‌تر باید اظهار داشت که هنگامی که به طور صحیح دستگاه روغن کاری نمی‌شود در ادامه مشکلات دیگری نیز به وجود می‌آید. اینکه در ابتدا دستگاه را به درستی تنظیم کنید بسیار مهم می‌باشد‌. در سنگ‌های جدید صفحه‌های نمایشگری وجود دارند که به صورت ارتعاشی هستند. این صفحات در قسمت‌های مختلفی از دستگاه قرار می‌گیرند تا در زمان کار کردن دستگاه هشدار‌های لازم را دهند. زمان تنظیم و پیکر بندی آن‌ها باید به بهترین نحو صورت گیرد در غیر این صورت در زمان نیاز به تنظیمات اپراتورها مطلع نخواهند شد. با تمامی این اوصاف لطفاً در این مورد سعی داشته باشید که طبق دستورالعمل‌های تولید کنندگان دستگاه‌ها عمل کنید تا با مشکل جدی روبرو نشوید.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *