تلفن تماس

02156865522

ایمیل ما

info@sangshekansaze.com

ساعات کاری و پشتیبانی

24 ساعته در 7 روز هفته
دستگاه سنگ شکن کوبیت

دستگاه سنگ شکن کوبیت چگونه کار می‌کند؟

دستگاه سنگ شکن کوبیت جزو تجهیزات معدنی می‌باشد که می‌توان آن را یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی دانست که در فرآیند فرآوری مواد معدنی کاربرد دارند. سنگ خردکن کوبیت با نام سنگ شکن ضربه‌ای نیز شناخته شده است که دلیل این نام گذاری به نحوه خرد کردن سنگ‌ها برمی‌گردد.

سنگ‌هایی که از معادن به صورت خام استخراج می‌شوند به همان شکل نمی‌توان در صنایع دیگر نیز از آن‌ها استفاده کرد. هنگامی که سنگ‌ها در اندازه‌های نامناسبی هستند و ناخالصی‌هایی دارند باید بر روی آن‌ها عملیاتی را انجام داد که هم به اندازه استاندارد برسند و هم ناخالصی‌های موجود از آن‌ها جدا شوند.

تمامی این عملیات را دستگاه‌های سنگ شکن انجام می‌دهند، در ادامه این مقاله در رابطه با این که دستگاه کوبیت سنگ شکن چگونه کار می‌کند؟ اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

<yoastmark class=

نحوه کارکرد سنگ خرد کن کوبیت

همان گونه که گفته شد دستگاه سنگ شکن کوبیت سنگ‌های خام و ناخالص را خرد می‌کند که خرد کردن آن‌ها توسط چکش‌هایی صورت می‌گیرد.

البته توجه داشته باشید که ابتدا سنگ‌ها در دستگاه سنگ خرد کن فکی خرد شده و پس از آن به دستگاه کوبیت وارد می‌شوند.

زمانی که سنگ‌ها به درون دستگاه سنگ شکن کوبیت وارد می‌شوند با روتوری‌ مواجه خواهند شد که این روتور دارای ۲ تا ۶ ردیف چکش می‌باشد.

چکش‌ها با وارد کردن ضرباتی به سنگ‌ها اندازه آن‌ها را کوچک‌تر کرده و سپس آن‌ها را به سمت سندان داخلی کوبیت پرتاب می‌‌کنند.

چگونه سنگ‌ها در دستگاه سنگ خردکن کوبیت خرد می‌شوند؟

پیشتر درباره این سؤال بحث کردیم که دستگاه سنگ شکن کوبیت چگونه کار می‌کند؟ و لوازم سنگ شکن کوبیت آیا محکم است

هتر است بدانید که در فرآیند خرد شدن سنگ‌ها در دستگاه سنگ خردکن کوبیت عواملی دخیل می‌باشند که به خاطر آن‌ها پروسه خرد کردن سنگ‌ها سریع‌تر انجام می‌شود.

 

چگونه سنگ‌ها در <yoastmark class=

از مؤثر‌ترین عواملی که می‌توان برای آن نام برد سرعت بالای روتور و ضربات سنگینی می‌باشد که از طرف چکش‌ها به سنگ‌ها وارد می‌گردد. بعد از پرتاب سنگ‌ها به طرف سندان مجددا سنگ‌ها مورد ضربت قرار می‌گیرند.

لوازم سنگ شکن بسیار محکم و پرقدرت است

چه زمانی از دستگاه سنگ خردکن کوبیت استفاده می‌کنند؟

پیرو بحث دستگاه سنگ شکن کوبیت چگونه کار می‌کند؟

بهتر است درباره زمان استفاده از آن نیز بحثی داشته باشیم. به طور کلی می‌توان گفت که دستگاه سنگ شکن کوبیت بعد از دستگاه سنگ خرد کن فکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عبارت دقیق‌تر این نوع از دستگاه سنگ شکن یک دستگاه ثانویه محسوب می‌شود که برای خرد کردن سنگ‌ها از آن استفاده می‌کنند.

البته این مورد را نیز در نظر بگیرید که گاها دستگاه سنگ خردکن کوبیت به عنوان دستگاه سنگ شکن اولیه نیز به کار گرفته می‌شود. عامل تعیین کننده این موضوع که این دستگاه باید به چه صورتی مورد استفاده قرار گیرد به نوع سنگ بستگی دارد.

به عنوان مثال این دستگاه زمانی دستگاه سنگ شکن اولیه محسوب می‌شود که سنگ مورد نظر سنگ آهک باشد.

اگر سنگ‌ها بیش از حد بزرگ باشند در ابتدا از دستگاه سنگ شکن فکی استفاده می‌کنند و پس از آن از این دستگاه بهره می‌برند. به عبارت دقیق‌تر در مواردی همچون :

1- بازیافت بتن

2- تولید شن و ماسه

3- تولید آسفالت

4- تولید قلوه سنگ

5- تولید مصالح ساختمانی و راه سازی از دستگاه سنگ خردکن کوبیت استفاده می‌کنند.

دستگاه سنگ شکن کوبیت 100

تفاوت عملکرد دستگاه کوبیت با سایر سنگ شکن‌ها

در این خصوص باید گفت که دستگاه‌های سنگ شکن کوبیت به تیغه‌هایی مجهز می‌باشند که این مورد را نمی‌توان در سایر دستگاه‌های سنگ شکن مشاهده نمود. از این رو می‌توان این دستگاه را جزو موارد ضروری به حساب آورد که باید در پروسه خرد کردن سنگ‌ها مورد استفاده قرار گیرند. عملکرد این نوع از دستگاه‌ها به گونه‌ای است که می‌توان با استفاده از آن‌ها شن و ماسه‌ای را تولید نمود که بسیار باکیفیت هستند.

نمونه ی بارزی از این سنگ شکن تحت عنوان کانکیو سنگ شکن هیدروکن می باشد.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *