تلفن تماس

02156865522

ایمیل ما

info@sangshekansaze.com

ساعات کاری و پشتیبانی

24 ساعته در 7 روز هفته
موتورهای سنگ شکن فکی

انواع موتورهای سنگ شکن فکی

آشنایی با انواع موتورهای سنگ شکن فکی می‌تواند کار با این دستگاه‌ها را برای شما راحت‌تر کند. طبیعتا دستگاه‌های سنگین و صنعتی دارای موتور هستند که با کمک آن به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در خصوص دستگاه‌های سنگ شکن فکی نیز باید گفت که موتورهای آن‌ها اکثرا از نوع الکتریکی هستند. از طرفی این مورد را نیز به یاد داشته باشید که نوع و سایز دستگاه‌های خردکن فکی متغیر است، از این رو موتورهای آن‌ها نیز متفاوت خواهند بود‌. از این جنبه که موتورها با قدرت‌ها و ولتاژهای گوناگونی تولید و عرضه می‌گردند. به همین منظور قصد داریم در این مقاله میخواهیم بدانیم عوامل تأثیر گذار بر عملکرد دستگاه سنگ شکن فکی چیست ؟ و به بعضی از این موتورها که در دستگاه‌های سنگ شکن فکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اشاره کنیم.

موتورهای سه فاز با قدرت بالا سنگ شکن فکی

این نوع از موتورها به عنوان موتور اصلی در دستگاه‌های سنگ شکن فکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته اندازه و سایز آن‌ها می‌تواند بزرگ‌تر نیز باشد که در این صورت اگر اندازه آن‌ها بزرگ‌تر شود، قدرت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. به عبارت ساده‌تر اندازه موتور با قدرت آن رابطه مستقیمی دارد.

موتورهای دیزل سنگ شکن فکی

از انواع موتورهای خردکن فکی می‌توان به موتورهای دیزلی نیز اشاره کرد. البته باید گفت که این موتورها الکتریکی نیستند و در واقع موتورهای دیزلی به نوعی جایگزین موتورهای الکتریکی می‌باشند. از طرفی این نوع از موتورها جانبی هستند که در دستگاه‌های سنگ شکن فکی بدین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند که برق دستگاه را تأمین کنند.

سنگ شکن فکی

موتورهای هیدرولیکی سنگ شکن فکی

در بعضی از موارد دستگاه‌های سنگ شکن فکی برای موتور اصلی خود از موتورهای هیدرولیکی بهره می‌برند. در بیانی ساده‌تر می‌توان اینگونه اظهار داشت که موتورهای هیدرولیکی برای سنگ شکن‌هایی مناسب می‌باشد که قدرت کمتری دارند.

موتورهای چند فاز با سرعت متغیر برای خردکن فکی

یکی از انواع موتورهای خردکن فکی موتورهای چند فاز با سرعت متغیر می‌باشد که در برخی از مدل‌ها از این نوع موتورها بهره می‌برند. از ویژگی‌های بارز این دسته از موتورها می‌توان به قابلیت تنظیم سرعت آن‌ها اشاره کرد. همچنین می‌توان دیگر تنظیمات مختلف دستگاه سنگ شکن یا کوبیت را نیز به راحتی انجام داد.

موتور‌هایی مجهز به نیروی مغناطیسی دائم برای خردکن فکی

از موتورهایی که به نیروی مغناطیسی دائم مجهز هستند در سنگ شکن‌هایی استفاده می‌کنند که اندازه آن‌ها كوچک و یا متوسط است. در این نوع از موتورها یک مگنت دائم وجود دارد که به منظور تولید نیروی الکتریکی تعبیه می‌شوند. در واقع آن‌ها به صورت موتورهای الکتریکی با قدرت کمتر تولید و به بازار عرضه می‌گردند.

سنگ شکن فکی
موتور‌های DC سنگ شکن فکی

در بعضی از دستگاه‌های سنگ شکن فکی موتورهای DC به عنوان موتور جانبی به کار گرفته می‌شود. در این نوع از موتورها نیز می‌توان سرعت را به راحتی تنظیم نمود. علاوه بر کنترل سرعت می‌توان قدرت دستگاه سنگ شکن فکی را را نیز کنترل نمود.

خرید موتور دستگاه خردکن فکی

موتورها در دستگاه‌های خردکن فک ایی جزو قسمت‌های یدکی لوازم سنگ شکن و دستگاه سنگ خرد کن فکی محسوب می‌شوند. چنانچه این قسمت از دستگاه خراب شد به راحتی می‌توان آن را با نمونه بهتر تعویض نمائید. از این رو بهتر است در زمان خرید موتور آن‌ها مواردی را در نظر بگیرید. به هنگام خرید موتور دستگاه‌های سنگ شکن فکی باید به لیبل روی کالا توجه فرمائید. همچنین علامت استاندارد کمک کننده نیز باید بر روی دستگاه درج شود. در هنگام خرید این دسته از دستگاه‌ها حتما به این دو مورد توجه نمائید. به عبارتی وجود این دو مورد می‌تواند به نوعی مرغوبیت کالا را تضمین کند. از طرفی باید به توان موتور و سرعت موتور نیز توجه کرد تا در هنگام کار کردن مشکلی برای دستگاه و محصولات تولیدی به وجود نیاید.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *