تلفن تماس

02156865522

ایمیل ما

info@sangshekansaze.com

ساعات کاری و پشتیبانی

24 ساعته در 7 روز هفته
قطعات سنگ شکن کوبیت

لوازم و قطعات سنگ شکن کوبیت

طبیعتا دستگاه‌های صنعتی از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام از این قطعات دارای ویژگی‌های خاصی هستند لوازم و قطعات سنگ شکن کوبیت از این قائده مثتثنی نیست . این ویژگی‌ قطعات وظیفه آن‌ها را شکل می‌دهد چرا که هر قطعه‌ای عملکرد متفاوتی دارد. سنگ شکن‌ های کوبیت نیز از این قائده مستثنی نیستند و آن‌ها هم از قطعاتی تشکیل شده‌اند. این قطعات عبارتند از :

چکش، خشاب چکش، فنر چکش، روتور، روپوش روتور، سندان، جا سندانی، رویه سندان، سقفی، بلبرینگ، بوش، فولی، یاتاقان، بغل بندها و فلنج. در این مقاله قصد داریم به چند مورد از مهم‌ترین قطعات این دستگاه بپردازیم.

برای آشنایی بیشتر با قطعات سنگ شکن کوبیت با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

چکش سنگ شکن کوبیت

چکش کوبیت را می‌توان از مهم‌ترین لوازم سنگ شکن و اصلی‌ترین قطعات سنگ شکن کوبیت دانست. این قطعه بر روی روتور وصل شده است و با چرخشی که انجام می‌دهد به سنگ‌ها ضربه می‌زند.

چکش سنگ شکن کوبیت

چکش‌های سنگ شکن کوبیت به چهار دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند که شامل: چکش سنگ شکن کوبیت ۱۰۰، چکش سنگ شکن کوبیت ۱۲۰، چکش سنگ شکن کوبیت ۱۸۰، چکش سنگ شکن کوبیت ۲۴۰ می‌باشد.

خشاب چکش سنگ شکن کوبیت

از جمله قطعات سنگ شکن کوبیت می‌توان به خشاب چکش کوبیت اشاره کرد. این قطعه که عموما از چدن ساخته می‌شود دارای سه شیار می‌باشد که چکش کوبیت بر روی آن جای گرفته است.

خشاب کوبیت سنگ شکن

وجود این شیارها‌ به این دلیل می‌باشد که با گذشت زمان سایشی در آن منطقه رخ می‌دهد و با از بین رفتن حد فاصل بین شیار اول و دوم چکش به شیار دوم منتقل می‌گردد و به همین روال به شیار سوم انتقال می‌یابد؛ در این حالت از دستگاه می‌توان نهایت استفاده را برد.

روتور سنگ شکن کوبیت

روتور یک بخشی در دستگاه سنگ شکن کوبیت می‌باشد که چکش‌ها و یا پره‌های کوبیت بر روی آن قرار می‌گیرند. عملکرد روتورها بدین گونه است که آن‌ها می‌چرخند و با چرخشی که انجام می‌دهند باعث می‌شوند که چکش‌ها نیز حرکت کنند. در حالت کلی روتورها دارای ۲ تا ۶ پره هستند.

روتور سنگ شکن کوبیت

سندان سنگ شکن کوبیت

سندان‌ها به دو صورت توپر و کشویی موجود می‌باشند. تعبیه آن‌ها در دستگاه سنگ شکن کوبیت به این دلیل است که پس از خرد شدن سنگ‌ها با چکش، سنگ‌های خرد شده به سمت سندان پرتاب شوند و پس از آن که با سندان برخورد کردند مجددا خرد می‌شوند. جنس این قسمت از سنگ شکن‌های کوبیت می‌تواند آهنی و یا فولادی باشد؛ البته در مواردی نیز دارای روکش منگنزی هستند.

سندان سنگ شکن کوبیتفولی سنگ شکن کوبیت

در دستگاه‌های سنگ شکن باید نیروی محرکه از الکتروموتور به روتور انتقال یابد. انجام این عملیات بر عهده قطعه‌ای می‌باشد که جزو مهم‌ترین قطعات سنگ شکن کوبیت است. فولی کوبیت قطعه‌ای می‌باشد که نیروی محرکه لازم را از الکتروموتور به روتور منتقل می‌نماید. البته این مورد را نیز در نظر داشته باشید که فولی‌ها در انواع مختلفی اعم از: فولی سر الکتروموتور، فولی روتور، فولی سر دینام و فولی سر شفت موجود می‌باشند.

فولی سنگ شکن کوبیت

یاتاقان سنگ شکن کوبیت

در دستگاه سنگ شکن کوبیت برخی از قطعات برای انجام عملیات حرکت می‌کنند. یاتاقان قطعه‌ای است که کمک می‌کند تا قطعات دیگر به راحتی حرکت کنند. با این کار میزان اصطکاک را کاهش می‌دهد که در نتیجه دستگاه از صدمه مصون می‌ماند. به طور معمول پوسته یاتاقان‌ها چدنی می‌باشد که بسیار مقاوم نیز هستند. از طرفی درپوش آن‌ها را نیز می‌توان در سه نوع ساده، کور و مرکب تهیه نمود. پوسته و درپوش یاتاقان‌ها از ورود گردوغبار و آسیب به دستگاه جلوگیری می‌کنند.

یاتاقان سنگ شکن کوبیت

بلبرینگ سنگ شکن کوبیت

در دستگاه‌های سنگ شکن کوبیت مخصوصا سنگ شکن فکی انواع گوناگونی از بلبرینگ‌های کوبیت به کار برده می‌شوند. بلبرینگ‌ها این قابلیت را دارند که بارهای شعاعی و یا محوری را تحمل نمایند. به عنوان نمونه بهتر است بدانید که بلبرینگ‌های ۲۲۲۳۰ و ۲۳۲۳۰ به ترتیب در سنگ شکن‌های کوبیت ۱۲۰ و ۱۸۰ به کار برده می‌شوند.

بلبرینگ سنگ شکن کوبیت

بغل بندهای سنگ شکن کوبیت

بغل بندهای کوبیت با توجه به ابعاد و اشکال گوناگونی که دارند در انواعی از بغل‌ بندهای کوبیت دسته بندی می‌شوند. در پروسه خرد شدن سنگ‌ها بغل بندهای سنگ شکن کوبیت نقش بسزایی دارند. علاوه بر آن بغل بندها را به عنوان ضربه گیر نیز به کار می‌برند. از طرفی وجود آن‌ها وزن دستگاه را افزایش می‌دهد که در نهایت باعث حفظ تعادل دستگاه سنگ شکن می‌گردد.

سنگ شکن کوبیت اچ اس ۷ دارای همه این قطعات است .

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *