تلفن تماس

02156865522

ایمیل ما

info@sangshekansaze.com

ساعات کاری و پشتیبانی

24 ساعته در 7 روز هفته
ساختار دستگاه سنگ شکن کوبیت

اجزا و ساختار دستگاه سنگ شکن کوبیت

با توجه به کاربرد دستگاه‌های سنگ شکن کوبیت در صنایع مختلف بهتر است با ساختار دستگاه سنگ شکن کوبیت نیز آشنایی نسبی پیدا کنید. با آگاهی از ساختار آن‌ها می‌توانید از این دستگاه‌ها بهتر استفاده کنید و در صورت بروز مشکلی در لوازم سنگ شکن راحت‌تر می‌توانید آن را حل نمائید.

پس با این اوصاف جهت آشنایی با ساختار این دستگاه‌ها و تعمیر و نگهداری سنگ شکن کوبیت ، شما را به مطالعه ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

ساختار دستگاه سنگ شکن کوبیت چگونه است ؟

معمولا سنگ شکن‌های کوبیت به یک روتور مجهز می‌باشند که این روتور نیز به نوبه خود ۲ تا ۶ ردیف پره چکش دارد. اگر بخواهیم در ساختار این دستگاه یک قطعه را مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعه معرفی کنیم به روتور اشاره خواهیم کرد. هدف از تعبیه ‌پره‌‌های چکشی پرتاب قطعات بار به سمت دیواره داخلی دستگاه می‌باشد‌. در طرف دیگر سپرهایی بر روی دیواره داخلی دستگاه‌های سنگ شکن تعبیه شده است که عاج دار می‌باشند. همچنین این سپر از آلیاژ‌های ضد فرسایشی ساخته شده‌اند. با انجام این عمل یعنی پرتاب سنگ‌ها به طرف جدار داخلی دستگاه‌ها، قطعات بیشتر خرد خواهند شد. سیستم رگلاژ سنگ شکن‌های کوبیت قابل تنظیم می‌باشد، با این حساب می‌توانید اندازه دانه‌های خروجی را تنظیم نمائید. میزان بازده سنگ شکن‌های کوبیت جهت تولید شن و ماسه نسبت به سنگ‌ شکن‌های دیگر بیشتر است.

ساختار دستگاه سنگ شکن کوبیت چگونه است ؟

عملکرد دستگاه سنگ شکن کوبیت براساس ساختار آن‌ها

هنگامی که سنگ‌ها و بار ورودی را به منظور خرد شدن وارد دستگاه سنگ شکن می‌کنید باید به ساختار و عملکرد دستگاه مربوطه واقف باشید. برخی از سنگ‌ها به هنگام خرد شدن رفتار متفاوتی از خود نشان می‌دهند، بدین صورت که به راحتی خرد می‌گردند. در بعضی از مواقع نیز سنگ‌ها به پودر تبدیل می‌شوند در حالی که مواردی نیز وجود دارند که در برابر خرد شدن مقاوم هستند، از این رو به سختی خرد خواهند شد. به طور کلی بهتر است از دستگاه‌های سنگ شکن کوبیت برای موادی استفاده کنید که آن‌ها ترد، سخت و یا نیمه سخت هستند. با این اوصاف چنین دستگاه‌هایی برای سنگ‌های نرم و مرطوب کارایی زیادی ندارند.

ویژگی‌های سنگ شکن کوبیت

ساختار دستگاه سنگ شکن کوبیت به گونه‌ای است که می‌توانند سنگ‌ها را با قدرت بسیار بالایی خرد کنند. در نظر داشته باشید که بار خروجی به صورت چند وجهی خواهد بود و چنین بار خروجی در صنایع تولید بتن و سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این که تعمیرات این دستگاه‌ها راحت‌تر شود، دریچه‌های متعددی را در سنگ شکن‌ها تعبیه می‌کنند‌. در دستگاه‌های سنگ شکن قابلیت رگلاژ در چکش‌ها و سندان‌ها وجود دارد، به طوری که در میان آن‌ها دهانه‌های قابل تعویضی موجود می‌باشد. از طرفی چکش‌های این دستگاه‌ها عملکرد شش مرحله‌ای دارند و به آسانی می‌توان آن‌ها را تعویض نمود. برای ساخت بدنه سنگ شکن‌های کوبیت از پوششی استفاده می‌کنند که این پوشش از ورق ضد سایشی CK45 ساخته شده است، همچنین برای ساخت روتور نیز از چنین ورقه‌هایی بهره می‌برند. بلبرینگ‌های این دستگاه‌ها در حالت محافظت شده‌ای قرار دارند، به همین منظور گرد و غبار نمی‌تواند به بلبرینگ آسیبی برساند.

اجزای دستگاه سنگ شکن کوبیت

دستگاه‌های سنگ شکن مانند سنگ شکن فکی دارای قطعات اصلی و فرعی زیادی می‌باشند برای تبیین این موضوع در این قسمت از مقاله به اجزای اصلی دستگاه سنگ شکن کوبیت اشاره خواهیم کرد. مهم‌ترین اجزای آن‌ها عبارتند از: چکش کوبیت، خشاب چکش، روتور، سندان، فنر سندان، رویه سندان، بغل بند، بوش، یاتاقان، بلبرینگ، الکترو موتور و..

اجزای دستگاه سنگ شکن کوبیت

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *