تلفن تماس

02156865522

ایمیل ما

info@sangshekansaze.com

ساعات کاری و پشتیبانی

24 ساعته در 7 روز هفته
دستگاه سنگ شکن ضربه‌ای کوبیت

راهنمای دستگاه سنگ شکن ضربه‌ای کوبیت

دستگاه سنگ شکن ضربه‌ای کوبیت یکی از انواع دستگاه‌های سنگ شکن می‌باشد. به طور کلی وظیفه دستگاه‌های سنگ شکن خرد کردن سنگ‌ها و کانی‌ها است که طی فعل و انفعالاتی این عمل را انجام می‌دهند.

عموما چنین سنگ‌هایی را از مناطق کوهستانی و از رودخانه‌ها جمع آوری می‌کنند که عموما سایز آن‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر می‌باشد.

مصالح مذکور جهت خرد شدن وارد پروسه خردایش سنگ‌ها می‌شوند که در این پروسه از سنگ شکن‌های کوبیت ضربه‌ای نیز استفاده می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با کارکرد این دستگاه‌ها به ادامه این مقاله توجه فرمائید.

سنگ شکن کوبیت
دستگاه سنگ شکن ضربه‌ای کوبیت چیست؟

دستگاه‌های سنگ شکن ضربه‌ای و سنگ شکن فکی در انواع مدل‌ها تولید می‌شوند که یکی از این مدل‌ها کوبیت می‌باشد. این مدل به عنوان یک سنگ شکن ثانویه در خط خرد کردن مصالح معدنی به کار گرفته می‌شود.

به طور کلی لوازم سنگ شکن و دستگاه‌های سنگ شکن ضربه‌ای مدل کوبیت را می‌توانید در انواع ظرفیت‌های ۸۰, ۱۰۰, ۱۲۰, ۱۸۰ و ۲۴۰ تن تهیه نمائید.

انواع ضربه در سنگ شکن ضربه‌ای کوبیت

1- در این مدل هنگامی که ضربه به صورت افقی(HS) وارد می‌گردد سنگ‌ها به وسیله چکش‌هایی خرد می‌شوند که این چکش‌ها به روتور چرخانی وصل شده‌اند.

2- در ضربه عمودی شفت(VSI) چکش با سرعت بسیار بالایی به سنگ‌ها ضربه وارد می‌کند که از این طریق سنگ‌ها خرد می‌شوند. در کل دستگاه‌های کوبیت برای خرد کردن سنگ‌ها براساس دوران روتور طراحی می‌گردند.

چگونگی عمل خردایش در سنگ شکن ضربه‌ای کوبیت

خرد کردن سنگ‌ها با سنگ شکن ضربه‌ای کوبیت توسط سنگ شکن ضربه‌ای کوبیت از نکات مهم در شکستن سنگ می باشد که در این عمل ، خردایش به صورت ضربه‌ای انجام می‌شود. بدین طریق که برای خرد کردن سنگ‌ها به جای فشار سنگ‌ها از ابزار

ضربه‌ای مانند چکش استفاده می‌کنند.

سنگ شکن ضربه‌ای کوبیت مجهز به یک موتور می‌باشد که این موتور ۲ تا ۶ پره دارد. از طرفی این پره‌ها‌‌ با سرعت زیادی می‌چرخند، با چرخش پره‌ها سنگ‌های ورودی به سوی دیواره داخلی دستگاه پرتاب می‌شوند.

در طرف دیگر نیز بر روی دیواره داخلی دستگاه تعدادی صفحه‌های عاج دار که از جنس فولاد منگنز دار سخت می‌باشد، نصب شده است. به این صفحات سپر نیز می‌گویند که قطعات بار ورودی با برخورد به آن‌ها خرد می‌گردند.

 چگونگی عمل خردایش در سنگ شکن ضربه‌ای کوبیت

در خصوص حرکت پره‌‌ها باید گفت که سرعت آن‌ها ۱۵ تا ۵۰ متر در ثانیه می‌باشد. همچنین سرعت قطعات ورودی نیز در حدود ۶/۱ برابر حرکت پره‌ها می‌باشد. لازم به ذکر است که شما می‌توانید وضعیت سپرها را تنظیم نمائید.

می‌توان این مورد را نیز به عنوان مزیت آن‌ها در نظر گرفت که اگر یک جسم خارجی سخت مانند قطعه فلز وارد دستگاه شود، سپرها آن‌ را از دستگاه خارج می‌کنند.

چه زمانی باید از دستگاه سنگ شکن ضربه‌ای کوبیت استفاده کرد؟

همانگونه که می‌دانید این دستگاه‌ها برای خرد کردن سنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند اما باید به ابعاد بار ورودی نیز توجه داشته باشید. اگر به این مورد توجه نشود ممکن است با نتیجه مطلوبی مواجه نشوید.

بهتر است ابعاد بار ورودی کوچک‌تر از ۱۵ میلی متر باشد. به عبارتی موادی که سختی سایندگی آن‌ها زیاد است مناسب این دستگاه نیستند.

برای اطمینان کار باید از این دستگاه‌ها زمانی استفاده شود که مدار سیلیس کمتر از ۷ درصد باشد. اگر مقدار سیلیس بار ورودی بیشتر شود باعث خرابی دستگاه خواهد شد.

در چنین وضعیتی هزینه‌های نگهداری و تعمیرات دستگاه افزایش می‌یابد. پس باید در همان وهله اول به بار ورودی توجه نشان دهید تا در ادامه و پایان کار با مشکل جدی روبرو نشوید.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *