تلفن تماس

02156865522

ایمیل ما

info@sangshekansaze.com

ساعات کاری و پشتیبانی

24 ساعته در 7 روز هفته
آشنایی با دستگاه های سنگ شکن

سنگ شکن چیست؟ آشنایی با دستگاه های سنگ شکن

آیا آشنایی با دستگاه های سنگ شکن دارید ؟

سنگ شکن ها، دستگاه هایی که در فرآوری معادن استفاده می شوند و برای خرد کردن مواد اولیه استخراج شده از معدن استفاده می شوند، سنگ شکن نامیده می شوند. واکنش سنگ ها به خرد شدن متفاوت است. برخی به راحتی خرد می شوند، برخی به پودر تبدیل می شوند و برخی بسیار بادوام و ساینده هستند. به همین دلیل از سنگ شکن های مختلفی با توجه به نوع و کاربرد سنگ استفاده می شود. سرعت حرکت سطحی سنگ شکن بین 0.5 تا 1.5 متر در ثانیه متغیر است. سنگ شکن ها برای به دست آوردن ابعاد مناسب برای ورود به کارخانه های مواد اولیه، از اولین اندازه گیری های انجام شده از معدن، فرآیند خردایش مواد اولیه را در سنگ شکن انجام می دهند.

لوازم سنگ شکن از جنس فولاد بسیار فشرده میباشد که در مقابل فشار بسیار مقاوم است. سنگ شکن ها مواد خام را که از معدن استخراج شده است را خرد می کنند تا به ابعاد لازم برسند.

کار سنگ شکن چیست؟

وظیفه کاهش مواد معدنی و سنگ ها بر عهده سنگ شکن ها می باشد که بتوان از آنها در مراحل بعدی تولید استفاده کرد. سنگ ها از نظر سایش و برخورد ، فشردگی و سختی ، ابعاد و میزان رطوبت دارای تفاوت می باشد و اینها مواردی می باشند که در انتخاب کردن انواع سنگ شکن باید مدنظر باشد.

انواع سنگ شکن

روش کاربرد هر یک از کوبیت ها و سنگ شکن های فکی، مخروطی، ضربه ای، چکشی و سیلندری با توجه به مواد متفاوت است. سنگ شکن های ثابت در شروع خط تولید قرار می گیرند. مواد اولیه توسط کامیون ها در سیلو فیدرهای این سنگ شکن ها تخلیه شده و پس از خرد شدن به وسیله نوار کاغذی به انبار ارسال می شود.

سنگ شکن در مرحله اول کارخانه های سنگ شکن مورد استفاده قرار می گیرد. اما این سنگ شکن ساده است زیرا کار خود را با استفاده از نیروی برشی و فشاری در خرد کردن سنگ های معدنی و معدنی انجام می دهد. سنگ ها با استفاده از این نیرو بین دو فک دستگاه یکی ثابت و دیگری متحرک قرار می گیرند و این مشکل زمینه لازم را برای شکستن سنگ های معدنی قرار داده شده در سنگ شکن ایجاد می کند. ایجاد می کند.

دستگاه سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی از یک فک ثابت و یک فک متحرک ساخته شده است. حرکت فک متحرک توسط شفت خارج از مرکز متصل به موتور با قرقره تسمه تامین می شود. با عمل فک، مواد تحت تأثیر نیروی فشار (و گاهی اوقات در اثر ضربه یا برش) قرار می گیرند و خرد می شوند. به فاصله بین دو فک در قسمت بالا دیافراگم و به فاصله بین دو فک در قسمت پایین گلو می گویند.

دو نوع سنگ شکن دایم که عبارتند از : 1- سنگ شکن فکی تک مفصلی 2- سنگ شکن فکی دو گذر

سنگ شکن فکی

 

 

سنگ شکن دوار

سنگ شکن دوار معمولاً از دو مخروط مفقود تشکیل شده است که مخروط بیرونی بدنه ثابت این سنگ شکن و مخروط میانی هسته مرکزی این سنگ شکن را تشکیل می دهد و اصولاً در همه موارد مانند سنگ شکن فکی عمل می کند. هسته مرکزی دارای حرکت چرخشی است و در هر لحظه بین هسته مرکزی و بدنه از یک طرف فاصله قابل توجهی بین هسته و بدنه طرف دیگر وجود دارد و مواد به ترتیب و به نوبت وارد این بخش می شوند.

سنگ شکن مخروطی

این یکی از انواع سنگ شکن های دوار است، اما در برخی جنبه ها مانند سرعت بالاتر و افزایش زیاد زاویه هسته مخروطی و به تبع آن انحنای داخلی بدنه متفاوت است.

سنگ شکن مخروطی

سنگ شکن رول

با یک یا چند غلتک سنگین با سطح صاف یا شیاردار ساخته می شود. حرکت غلتک های مقابل مخالف یکدیگر بوده و سرعت چرخش آنها برابر یا نزدیک به یکدیگر است. فاصله بین دو غلتک قابل تنظیم است. اساس کار این سنگ شکن ها بر اساس اصطکاک بین سنگ و غلتک ها است. زیرا این سنگ شکن ها از نظر تعداد غلتک ها متفاوت است.

سنگ شکن ضربه ای

سنگ شکن ضربه ای از یک روتور با پره های متعدد و چرخش با سرعت بالا تشکیل شده است. نقش تیغه ها پرتاب قطعات بار ورودی به دیواره داخلی سنگ شکن است. یک سری سپر ساخته شده از فولاد منگنزی بر روی دیواره داخلی دستگاه قرار داده شده است. این سپرها به عنوان مانع عمل می کنند و در صورت برخورد قطعات بار ورودی با آنها خرد می شوند.

سنگ شکن چکشی

در سنگ شکن های چکشی، فرآیند شکستن با چرخش چکش های ما بین روتور و برخورد با سندان صورت می گیرد.

عملکرد اصلی دستگاه سنگ شکن خرد کردن مواد استخراج شده از دل کوهها می باشد که میتوانید با مطالعه مقاله بهترین روش خردایش مواد معدنی با این روش آشنا شوید

عملکرد سنگ شکن

همانطور که پیشتر هم اشاره کرده بودیم این دستگاه در ابتدا و شروع مرحله اول کارخانه های سنگ شکن مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، این سنگ شکن ساده است زیرا از نیروی برشی و فشاری در خرد کردن مواد معدنی و سنگ های معدنی استفاده می کند. سنگ هایی که از این نیرو استفاده می کنند با قرار گرفتن بین دو فک دستگاه یکی ثابت و دیگری متحرک کار خود را انجام می دهند و همین امر باعث شکسته شدن سنگ های معدنی در دستگاه سنگ می شود. کاترها قرار می گیرند.

Comments (03)

  • علی تاج ملک

    پیش از فروردین 28, 1398 / 5 سال

    ممنون بابت همه مطالب کاربردی سایتتون

    • سارا رجبی

      پیش از فروردین 28, 1398 / 5 سال

      بسیار عالی. خسته نباشید بابت این مقاله بسیار خوبتون

    • طاهر ابراهیمی

      پیش از فروردین 28, 1398 / 5 سال

      کاملا مطالب عالی و کاربردی بودند ممنون

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *