تلفن تماس

02156865522

ایمیل ما

info@sangshekansaze.com

ساعات کاری و پشتیبانی

24 ساعته در 7 روز هفته
آسفالت چگونه تولید میشود ؟

آسفالت چگونه تولید میشود ؟ نحوه ی تولید آسفالت چگونه است ؟

آیا تابحال به این فکر کرده اید که آسفالت چگونه تولید میشود ؟

آسفالت یکی از پرکاربردترین مصالح در ساخت جاده ها، خیابان ها، باند فرودگاه ها و برخی سقف ها می باشد که در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد.

از اختلاط آسفالت، شن، ماسه و قیر به دست می آید و با توجه به کاربرد آن به سه دسته آسفالت گرم، آسفالت سرد و آسفالت محافظ تقسیم می شود.

1- آسفالت داغ : همانطور که از نام آن پیداست، این نوع آسفالت ترکیبی از مصالح با یکدیگر به صورت گرم و در عین حال مورد استفاده است.

یکی از متداول ترین انواع آسفالت گرم، نوع بالایی آن است که در بیرونی ترین لایه جاده ریخته می شود و برای تحمل بارهای سنگین و تغییرات آب و هوایی طراحی شده است.

2- آسفالت سرد : برای آسفالت راه ها با مخلوط شدن با سنگدانه های قیر محلول در آسفالت سرد استفاده می شود.

آسفالت سرد یا در کارخانه یا در محل اجرای پروژه تهیه می شود.

آسفالت چگونه تولید میشود ؟ نحوه ی تولید آسفالت چگونه است ؟

3- آسفالت محافظ : در این نوع آسفالت ابتدا یک لایه قیر روی جاده یا جاده های خاکی ریخته می شود و سپس برای افزایش استحکام روی آن لایه ای از سنگدانه می ریزند.

انجام این روش بسیار سریعتر و ارزانتر از آسفالت گرم است، به تجهیزات کمتری نیاز دارد و برای انجام این روش به تعداد زیادی ماشین نیاز نیست.

در نتیجه از این روش برای کاهش هزینه های نهایی استفاده می کنند.

آسفالت چگونه ساخته می شود؟

همانطور که گفته شد آسفالت به سه روش مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و هر کدام روش آماده سازی متفاوتی دارند. برای برخی از آسفالت ها از دانه های ریز استفاده می شود، در حالی که برای برخی دیگر از سنگدانه های بزرگتر استفاده می شود.

آسفالت یک ماده بادوام است که در برابر مواد شیمیایی و تغییرات شدید آب و هوایی مقاوم است. سنگدانه های خارج شده از قطعات کوبیت یا سنگ شکن در کارخانه شن و ماسه ابتدا در سطل های تغذیه قرار می گیرند و اندازه آنها توسط دستگاه بررسی می شود.

پس از جداسازی دانه ها، این سنگ ها به خشک کن فرستاده می شوند تا با مواد دیگر مخلوط شوند.

سیمان آسفالت

سیمان آسفالت در دمای اتاق جامد و چسبناک است، اما با حرارت دادن به مایع تبدیل می شود. بنابراین، سنگ ها، ماسه و سیمان آسفالت باید قبل از اینکه در یک میکسر چرخشی مخلوط شوند تا حدود 300 درجه فارنهایت گرم شوند.

مخلوط روکش آسفالتی که از میکسر گرفته می شود به سرعت به محل پروژه منتقل می شود و در ضخامت و شیب مناسب پروژه بدون اجازه خنک شدن استفاده می شود.

در نهایت با سرد شدن روسازی، از چند غلتک تراکمی برای فشرده سازی روسازی آسفالت استفاده می شود.

سیمان آسفالت

سنگفرش های آسفالت برای پیاده روها، پارکینگ ها، باند فرودگاه ها، پیاده روها، زمین های تنیس یا هر پروژه کوچک یا بزرگ دیگری که در آن سطح صاف مورد نیاز است، ایده آل هستند.

مخلوط های آسفالتی به دو دسته تقسیم می شوند که به نام های مخلوط سرد و مخلوط گرم شناخته می شوند.

آسفالت مخلوط گرم چه نوع آسفالتی است ؟

آسفالت مخلوط گرم که به اختصار HMA نامیده می شود، معمولاً برای مناطق پرترافیک مانند جاده های اصلی و بزرگراه ها استفاده می شود، در حالی که آسفالت مخلوط سرد یا CMA اغلب برای پوشش جاده های فرعی استفاده می شود.

تجهیزات تولید آسفالت گرم را می توان در یک مکان ثابت کرد یا از یک منطقه به منطقه دیگر، بسته به موقعیت پروژه منتقل کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع تجهیزات شن و ماسه، دستگاه های سنگ شکن و تجهیزات و لوازم سنگ شکن می توانید به سایت سنگ شکن سازه مراجعه نمایید.

از معروفترین سنگ شکنهای موجود در بازار سنگ شکن کوبیت و سنگ شکن فکی می باشد که اغلب دومین دستگاه برش برای خطوط است .

درباره شرکت فروش دستگاه تولید آسفالت

شرکت سنگ شکن سازه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ در زمینه ساخت و تولید ماشین آلات راه و ساختمان سنگ شکن کارخانه آسفالت و بتن آماده شروع کرده و با در اختیار داشتن نیروی ماهر و متخصص در بخش طراحی ، مهندسی و تولید توانسته پاسخگوی نیازهای فراوان معادن کشور در بخش خردایش و تولید آسفالت و بتن باشد.

این شرکت با اتکا بر دانش فنی و نیروهای متخصص خود در بخشهای مختلف تولیدات خود را عرضه و علاوه بر کشور عزیزمان در کشورهای افغانستان ، عراق ، ترکمنستان و آذربایجان صادر نموده است.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *