تلفن تماس

02156865522

ایمیل ما

info@sangshekansaze.com

ساعات کاری و پشتیبانی

24 ساعته در 7 روز هفته
وظایف اپراتور دستگاه سنگ شکن

وظایف اپراتور دستگاه سنگ شکن چیست ؟

برای اینکه دستگاه سنگ شکن به درستی کار بکند باید برای آن اپراتوری را به کار گرفت ، وظایف اپراتور دستگاه سنگ شکن شامل چندین مورد است که امروز قصد داریم در این مقاله راجب آن با شما بحث کنیم. برای اینکه این موضوع برای شما شفاف و قابل فهم شود بهتر است در ابتدا درباره اپراتور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که اپراتور کیست و چه کارهایی را انجام می‌دهد؟

اپراتور دستگاه سنگ شکن کیست ؟

در یک توصیف ساده باید گفت که اپراتور دستگاه سنگ شکن یک شخصی می‌باشد که مسئول دستگاه سنگ شکن است. چه از لحاظ کار کردن با دستگاه و چه از لحاظ نگهداری سنگ شکن و لوازم سنگ شکن ، شخص اپراتور مسئولیت آن را بر عهده دارد. از این رو چنین شخصی باید مهارت‌ و دانش لازم در این زمینه را کسب کرده باشد.

شخص اپراتور با بر عهده گرفتن وظایفی در این خصوص، دستگاه سنگ شکن را به نوعی در مسیر درست هدایت می‌کند.

در ادامه درباره وظایفی که اپراتور سنگ شکن بر عهده دارد بیشتر توضیح خواهیم داد.

وظایف اپراتور دستگاه سنگ شکن چیست و شامل چه کارهایی است ؟

همانطور که گفته شد اپراتور به فردی می‌گویند که مسئولیت کار و نگهداری از دستگاه سنگ شکن با اوست. بهتر است برای روشن‌تر شدن این مسئله درباره وظایف چنین اپراتورهایی برای شما توضیحاتی را ارائه دهیم تا به درک بهتر این موضوع کمک کند. با این اوصاف وظایف اپراتور سنگ شکن عبارت است از:

اپراتور سنگ شکن

 آشنایی کامل با قطعات سنگ شکن

همانگونه که می‌دانید دستگاه سنگ شکن  یا کوبیت از قطعات مختلفی ساخته شده است. اپراتور باید تمامی این قطعات را بشناسد یعنی به طور کامل درباره ساختار، کارکرد و نقش آن‌ها اطلاعاتی را کسب نماید.

 طریقه کار کردن با سنگ شکن

در واقع می‌توان گفت که اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوع همین مورد است. اینکه اپراتور درباره نحوه کار کردن با دستگاه سنگ شکن آشنایی کامل داشته باشد. به جهت کار کردن صحیح دستگاه، اپراتور باید تنظیمات مناسبی را در این باره انجام دهد.

 نظارت و کنترل بر دستگاه سنگ شکن

اگر نظارتی بر دستگاه صورت نگیرد به احتمال زیاد مشکلات زیادی به وجود خواهند آمد. با نظارت صحیح بر عملکرد دستگاه می‌توان به ورودی و خروجی مواد کنترل کامل داشت. همچنین با نظارت می‌توان تنظیمات و تعمیرات لازم را نیز لحاظ کرد.

نگهداری و تعمیر سنگ شکن

بعد از تولید دستگاه سنگ شکن نحوه نگهداری و مراقبت از دستگاه سنگ شکن از نکات مهم نگهداری اصولی از دستگاه سنگ شکن که از وظایف اپراتور دستگاه سنگ شکن مخصوصا سنگ شکن فکی محسوب می‌شود میباشد . همچنین باید به طور مداوم و در زمان‌های معینی دستگاه را تعمیر کرد.

اپراتور دستگاه سنگ شکن

منظور از تعمیر در اینجا این است که به طور منظم آن‌ها را تمیز کنید و روغن کاری‌های لازم را انجام دهید. البته این مورد را به یاد داشته باشید که تعمیرات اساسی جزو وظایف اپراتور نیست.

تشخیص و رفع مشکلات فنی سنگ شکن

در هر صورت اگر مشکلی پیش آمد و خطایی رخ داد، اپراتور باید بتواند آن را سر موقع و به درستی تشخیص دهد. از طرفی درصدد رفع این مشکلات برآید. اگر رفع این مشکلات از توان او خارج بود بایستی با یک تیم فنی متخصص در این زمینه تماس بگیرد.

ایمنی سنگ شکن

در زمان کار کردن با دستگاه، اپراتور باید تمامی موارد مربوط به ایمنی کار را رعایت کند. هر تجهیزاتی که برای ایمنی لازم است را باید تهیه نموده و در این راستا استفاده نماید.

ایمنی سنگ شکن

از طرفی باید دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی را فرا گرفته باشد تا در زمان رخداد حوادثی بتواند تدابیر لازم را عملی کند.

ضبط و گزارش دهی درباره سنگ شکن

هر گونه اطلاعاتی در مورد عملکرد دستگاه سنگ شکن باید به کارفرما گزارش داده شود. این گزارش دهی توسط اپراتور صورت می‌گیرد که درباره مواد خروجی، مواد ورودی، میزان تولید و دیگر اطلاعات مربوطه می‌باشد.

ضبط و گزارش دهی درباره سنگ شکن

چنین اطلاعاتی برای مدیریت و برنامه ریزی بسیار مهم است چرا که با استفاده از آن فعالیت‌ها را می‌توان ارتقا داد.

به روز رسانی اطلاعات درباره سنگ شکن

ممکن است در این زمینه تکنولوژی و فناوری جدیدی به کار گرفته شود. در این صورت اپراتور باید تکنولوژی و فناوری جدید مربوطه را یاد بگیرد. بدین ترتیب اطلاعات اپراتور در این مورد باید به روز شود.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *